PDA

View Full Version : Hallo, gaan we even Nederlands spreken?

mikael
18-11-2004, 10:59
Dag iedereen!
Wie kan me helpen? Is er een bar of iets anders waar nederlandstalige mensen ontmoeten in Moskau om zo maar even te kletsen...Ik spreek wel Engles, Arabicsch en Russisch...misschien iemand wilt gewoon een van deze talen even te oefenen?!!
Hulp nodig!!!
Michael

Ledka
18-11-2004, 11:12
wow, cool... I understand Dutch... I am suprised....
Sorry, it was not a comment to the post... just a nice suprise for myself... never learned the language but understood everything... am I so intelligent?

85StonePolarBear
18-11-2004, 11:16
Originally posted by Ledka
wow, cool... I understand Dutch... I am suprised....
Sorry, it was not a comment to the post... just a nice suprise for myself... never learned the language but understood everything... am I so intelligent?

Of course, you are very intelligent :) - and Dutch is close enough to German, which I know you do speak, that you can probably understand it from your excellent knowledge of German. Same with me and Italian - I speak French quite well and have studied Spanish, and because of the similarities, I can read Italian quite well, but my spoken Italian is of a sort which might attract attention from the moderators ;) ;) ;)!

Now, do not tempt me to post anything I know in Dutch, because those words have no place anywhere in Holland except on the afwerkplaats!

Ledka
18-11-2004, 11:24
thanki bear!
So now I can put into my CV that I have a reading knowledge of Dutch.

kniga
11-12-2004, 18:14
Ledka,

Да, со словаром! :-)

Jet
11-12-2004, 18:20
Hoi, Mikael, er moet een plekje zijn, volgens mij is het vlakbij Mayakovskaya station (als ik me niet vergis het kan StarLight zijn) , daar komen alle Nederelands-talige mensen bij elkaar sinds.. weet ik veel hoe lang.. maar al jaren lang, elke vrijdag denk ik.

Energizer
20-12-2004, 11:30
Hoi, Michael!

Dat zal ik graag doen. Ik bedoel, Nederlands oefenen (als dat kan).
Het laatste jaar heb ik weinig in het Nederlads gesproken en ik begin het te vergeten (ik ben Russisch).

Als je mij in het Nederlands kan mailen, zal ik dat heel hulpvaardig vinden.

Tot straks!