PDA

View Full Version : Moscow, here I come :)

Harvallen
03-09-2008, 11:10
Hello, I booked a weekend trip to Moscow early October. My girlfriend will get me the invitation from a tourist organization and the insurance will be taken care of by my own insurance company. Is there anything else I should take into account?

Anyone have experience with the Russian consulate in The Hague?

Harvallen
05-09-2008, 13:02
Well, no news is good news I guess. ;)

Judge
05-09-2008, 14:16
Well, no news is good news I guess.
That's what they say.. njoy your first trip to Russia/Moscow.
I'm sure you will be too busy with your girlfriend to want to meet up for a beer,maybe on your 2nd visit.

Harvallen
05-09-2008, 15:09
Yeah, it's gonna be her birthday that weekend so I'll have my hands full. Pun intended, I guess. ;) We'll have to drink a couple next time, yes.

Judge
05-09-2008, 15:18
You are only coming for 2 days right?I'm asking because if you stay more than 3 days you will need to be registered in the place you are staying.

Harvallen
05-09-2008, 17:51
You are only coming for 2 days right?I'm asking because if you stay more than 3 days you will need to be registered in the place you are staying.

Yes, it's two days but we are staying in a hotel so it's registered anyway.

zelenograd
17-09-2008, 14:22
Hallo, weljom binnenkort in moskou. Ik heb zeker 8 keer gebruik gemaakt van het consulaat inj Den haag en altijd zonder problemen. Het belangrijkste is dat je documenten in orde zijn. Zorg voor een brief van je reisverzekerraar waarin staat dat je ook in ruslland bent verzekerd. Ik heb zelfs vanuit ruslnd mijn paspoort met de post naar een visumbureau gestuurd en heb het ook zonder problemen weer met nieuw visa terug gekregen. Spaarde mij een hoop tijd en ik hoefde enkel maar voor een dag de grens over. Nu heb ik gelukkig mijn tijdelijkr verblijfsvergunning en hoeft het visa niet meer.Mocht je terug komen in moslou na je bezoek en je wilt wat drinken pm me dan of mail me. Ook bij vragen kun je dat doen.

Veel plezier en tot horens

Frank

Harvallen
19-09-2008, 12:21
Thank you Frank. Well, I got my receipt at the Consulate yesterday and I will pick up my Visum early next week. Unbelievable how so many morons actually go there while missing key documents like invitations. What a mess. For me it was in and out luckily. :)

Judge
19-09-2008, 22:59
Thank you Frank. Well, I got my receipt at the Consulate yesterday and I will pick up my Visum early next week. Unbelievable how so many morons actually go there while missing key documents like invitations. What a mess. For me it was in and out luckily. :)

Maybe the morons should read this site before they apply for a russian visa.:ok:
Good to hear that all is going to plan for you.
Shine on.

zelenograd
22-09-2008, 17:15
Blij dat je je visa kan halen ik hoop dat je eerste bezoek aan moskou je bevalt. Inderdaad een hoop mensen lezen niet voor ze gaan en dan maar klagen. Ik heb nooit enig probleem gehad, kwestie van voorbereiden. Als je terug bent in moskou mijn uitnodiging aan je staat. Veel plezier en feliciteer je vriendin van me als je er bent;)

frank